У Србобрану је завршена санација најкритичнијих тачки на путној и другој саобраћајној инфраструктури. План је да уз редовно одржавање ускоро крене и реализација најављеног јавно-приватног партнерства, које ће донети потпуну реконструкцију многих улица и путева у њима, прво у Турији и Надаљу, а затим и у Србобрану.
"Имамо веома добру сарадњу са Јавним комуналним предузећем 'Градитељ', које је спровело целу јавну набавку, између осталог и санирање улица на територији наше општине. Наш први циљ био је да се санирају најкритичније тачке, да људи немају проблем са кретањем, а детаљна санација је оно о чему смо са грађанима већ разговарали и што смо на неки начин обећали - потпуно ћемо реконструисати многе улице на територији наше општине. То је и даље један од наших приоритета. Разлог зашто се то мало одлаже је што желимо да будемо рационални. Општина Србобран је конкурисала за добијање средстава за изградњу канализационе мреже, првенствено се то односи на насеље Србобран, и то је један од разлога због чега се нисмо одлучили да јавно-приватно партнерство успостављамо за целу општину, већ смо се у овом тренутку усредсредили само на Турију и Надаљ. Не би било у реду да сад реконструишемо и асфалтирамо улице у Србобрану, а да их затим раскопавамо како би се поставила канализациона мрежа", рекао је данас поводом окончања једног дела и почетака појединих великих и важних улагања у путну мрежу Радивој Дебељачки, председник општине Србобран.
Према његовим речима, уз потврду Милоша Јовановића, директора ЈКП "Градитељ", успостављање јавно-приватног партнерства требало би бити веома брзо, и у наредним данима биће расписана јавна набавку за потпуну реконструкцију, рехабилитацију и санацију улица у Турији и Надаљу.
"Овим пројектом ће бити обухваћено 25, 26 најкритичнијих улица у ова два насељена места. На тај начин ћемо добити потпуно нове улице, али и договорити одржавање свих улица на територији целе општине. Већ на јесен, у септембру или октобру, можемо очекивати да се у Турији и Надаљу крене са радовима. Овај посао код нас није рађен деценијама и очекујемо да радови буду изведени врло квалитетно. У интересу нам је да се са тим крене што пре, али морамо и хоћемо да поштујемо све процедуре и тако обезбедимо реализацију пројекта без икаквих застоја. Што се тиче Србобрана, иако смо у претходном периоду санирали ударне рупе, може се очекивати да ће у оквиру пројекта јавно-приватног партнерства и сва будућа могућа оштећења бити много брже отклањана, јер више неће бити потребе да се расписују нове набавке и конкурси, већ се по налогу наше комуналне инспекције и ЈКП 'Градитељ' приступа санирању оштећења. Тиме више нећемо долазити у ситуацију да дуго чекамо како би се неке рупе закрпиле. Циљ јавно-приватног партнерства је, између осталог, да се смање бирократске процедуре, да се направе уштеде, али и да се, примарно, поспеши безбедност у саобраћају и отклоне могућности да дође до оштећење возила и повређивање учесника у саобраћају. Овом јавном набавком обезбедићемо партнера који ће у наредних десет година обављати посао санирања улица и њихове реконструкције. Тренутно су све тачке које је комунална инспекција утврдила саниране, а за надзор над овим пројектом било је задужено јавно комунално предузеће 'Градитељ'. Знамо да санирање ударних рупа није довољно на неким местима и да је потребно да се уради комплетна реконструкција, пошто неке улице потичу из времена седамдесетих и осамдесетих година прошлог века. Надамо се да ћемо добити зелено светло за изградњу канализационе мреже и да ћемо паралелно са тим моћи да радимо и реконструкцију улица у којима се постави канализација. Јавно-приватно партнерство је и због тога врло добро, јер омогућава координацију са неким другим пословима који су у току. Због свега молим грађане за мало разумевања, доћи ће на ред и њихове улице, само морамо бити рационални и радити ствари по реду", појаснио је Дебељачки.
Милош Јовановић, директор ЈКП, истакао је да је у протеклом периоду извођено одржавање путева, а не реконструкција. "Крпили смо ударне рупе у скоро свим улицама на територији општине Србобран. Само на Сегединцу смо имали 303 рупе, 3 огромне и 300 малих рупа. Покривен је огроман број позиција, јако пуно рупа је урађено како наши суграђани не би упадали у њих, како не би имали оштећења на својим возилима, наравно да не би дошло до неких озбиљних повреда. Планира се да у неком наредном периоду буде нових улагања у саобраћајну инфраструктуру, важно је напоменути, на путевима за које смо ми одговорни, а то су локални путеви. Упоредо су рађени и држани путеви, али, ипак, грађани то треба да разграниче и знају које путеве ради општина Србобран, одржава их и за њих одговара. Ми, наравно, надлежном органу пријављујемо оштећења и на државним путевима у нашој општини, али немамо могућност одлучивања кад ће се и шта радити на њима. Сматрам да ћемо ускоро, после јако дуго времена, имати комплетно реконструисан велики део улица у општини, што ће нам обезбедити јавно-приватно партнерство. Стручни људи су били, прегледали су стање путева, направили елаборат у ком су означили приоритетне улице, и њих смо све унели у тендерску документацију. Постоји списак свих девастираних улица, важно је напоменути да у 21. веку ми у Надаљу имамо улице које немају асфалт, никад није ни постојао, постоје само земљани путеви. Све такве улице ће бити изграђене и обезбедићемо на тај начин становницима у њима нови квалитет живота", рекао је Јовановић.
У Турији ће бити реконструисане следеће улице:
Николе Тесле (од Јована Поповића до Војвођанске), Светог Саве , Светозара Марковића, Јован Јовановић Змај, паркинг испред улаза у школу, паркинг код гробља, Доситеја Обрадовића (од Светог Саве до Светозара Марковића), Војвођанска, Бранка Радичевића, Светозара Попновака и Петра Драпшина.
У Надаљу ће бити реконструисане следеће улице:
Др Лазара Ракића (од Светог Саве до Партизанске), Светог Саве (од Шумске до Др Лазара Ракића), паркинг код семафора у улици Светог Саве, паркинг у Др Лазара Ракића са северне и јужне стране, проширење пута испред цркве, Светог Саве (од Петра Драпшина), Светог Саве (ка атарском путу), Др Лазара Ракића (од Првомајске до Мажићеве), Браће Пантић (од Браће Мажић до Омладинске), Шумска, Партизанска, Петра Драпшина и Првомајска.
У овим улицама ће се радити комплетна реконструкција, скидање асфалта, поправљање или изградња темеља пута (зависно од стања), равнање, нивелација и постављање новог газећег слоја асфалта. На нове улице добија се гаранција од 5 година.
Директор ЈКП "Градитељ" најавио је за наредни период и почетак обележавања хоризонталне и вертикалне сигнализације на путевима. "Потрудићемо се да наше улице изгледају како треба. Свесни смо да је било неких пропуста, отклањамо их један по један и мислим да ће се Србобран ускоро видети у светлу каквом заслужује. У првом сегменту ћемо да урадимо пешачке прелазе, означићемо лежеће полицајце, беле линије на путевима, поставићемо саобраћајне знакове тамо где недостају, с циљем да добијемо што безбедније услове за одвијање саобраћаја", рекао је Јовановић.