Нови пут који ће бити директна попречна веза Бачке и Баната, којом би се од Сомбора, преко Куле, Врбаса, Србобрана и Бечеја стизало до Кикинде за мање од једног сата, пројекат је са чијом градњом ће се кренути на јесен ове године, а рок за завршетак радова је две и по године.
Ова брза саобраћајница имаће по две траке у оба смера, а почетак ће јој бити на царинском прелазу Бачки Брег, на граници са Републиком Мађарском. Саобраћајница затим води до града Сомбора где транзитном рутом води ка Кљајићеву. Даља маршута овог пута креће се искључиво ван насељених подручија, али врло близу њих. Пут ће проћи поред Сивца, Црвенке, Врбаса и Србобран са северне стране насеља, уз изградњу одговарајућих саобраћајница за приступ овом коридору. Деоница пута поред Врбаса пролази недалеко од Опште болнице у Виноградима и наставља даље ка недавно ревитализованом путу Врбас - Србобран, који ће постати саставни део нове саобраћајнице, укључујући и постојећи надвожњак на ауто-путу Е-75, који својом ширином већ одговара потребама. Нешто пре самог Србобрана, брза саобраћајница ће се пружати у лево, и проћи ће врло близу насеља са северне стране, све до пута за Бечеј ( код Земљорадничке задруге Србобран), где ће постојећим путним правцем проћи уз Радичевић, а затим са исте јужне стране обићи Бечеј и Нови Бечеј. Следеће место на траси је Ново Милошево, које ће нови пут обићи са северне стране, док ће Кикинду обићи са јужне, а даље наставља ка Накову и граници са Румунијом.
Овим су отклоњене сумње око тога куда ће пут пролазити, и оповргнута је претпоставка да ће такозвана траса Преког пута у србобранском атару бити искоришћена у ове сврхе. Сам Србобран је најужнија општина у којој се гради брза саобраћајница и представља значајну тачку пројекта, јер се у њој састају западни и источни краци новог пута са постојећим ауто-путем. Укупна дужина саобраћајнице биће 175 километара, а намера је пројектаната да повеже што већи број села и општина у Бачкој и Банату, при чему треба значајно да се смањи оптерећење насељених места теретним саобраћајем. Пут се пројектује за кретање возила брзином од 100 километара на сат, у четири возне траке ширине од по 3,5 метара. Како је раније најављено, изградња саобраћајнице коштаће близу 430 милиона еура, а у републичком буџету за ову годину је у те сврхе планирано да се издвоји 100 милиона.